Youtubeři pro studenty

středa 27. září 2017
Občas si říkám "tyjo, mohla bych napsat nějaký článek o učení", jenže pravdou je, stále se o učení učím a piluji chyby. Přestože studuji obor, jaký studuji a vyžaduje to hodně času, organizace, obětí a pevné vůle, stále nejsem takový expert, jakým bych chtěla být. Můj přítel má techniky učení zvládnuté o moc, o moc lépe a spíš bych měla na článek zpovídat jeho. (ale pozor, je to workoholik!)

Každopádně pokud studujete a jste třeba na nějakém těžším oboru, který se nedá zvládnout jen tím, že si něco přečtete a snažíte si vzpomenout nebo se chcete umět učit lépe a víc efektivně, tak dneska je to určitě pro vás. 

Pokud nechcete plácat čas na nějakém blogísku a říkáte si teď, proč jsem na to proboha vůbec klikl/a, tohle je prokrastinace největšího levlu, měl/a bych se učit, bude vám stačit následující link, protože tahle holka vám zachrání vaši studentskou zadnici. Z tohoto článku vám stačí si odnést povědomí o youtuberce jménem Ana Mascara. 



Žít v Kanadě, tak udělám asi všechno pro to, abych Anu našla a přiměla jí, abychom byly kamarádky. Nejenom, že nosí v hlavě moudra tisícero lidí, ale je neuvěřitelně sympatická, vtipná a navíc nezapadá do typické škatulky youtuberek, takže pokud jste vůči Youtube vysazení, myslím, že vám tahle slečna nebude vadit. Jediné, o co jí opravdu jde, je předat svoje znalosti nám méně šťastným studentům a motivovat nás k lepším výsledkům. 
Jako ohromný bonus tu hraje roli fakt, že studuje psychologii, takže veškeré tipy a triky, které se snaží předat, mají zázemí, které vychází z typických vlastností obyčejných lidí a jsou prakticky použitelné. Jsou to rady, které můžete v dennodenním životě praktikovat a zároveň lze nalézt jejich podtext a teorii v psychologii. 
Řekla bych, že právě na to se i v jejích videích soustředí, přestože vždy vysvětlí, proč a jak to funguje, z každého videa si odnesete sami pro sebe něco, co můžete doopravdy udělat. 



Ana je momentálně mým jediným aktivním zdrojem, od koho si beru inspiraci, ale začínala jsem právě u Gabby. Jí jsem začala sledovat v prváku a dodávalo mi to motivaci, která mi v té době chyběla. Bohužel v poslední době se její videa začala ubírat jiným směrem, než čistě tím studijním, jelikož už dostudovala, ale věřte mi, že stojí za to shlédnout ta, která se učení věnovala. 



Od Toma jsem viděla jenom pár videí, ale chci ho sem přidat, protože si myslím, že by mohl být klukům víc sympatický než předešlé holky a bere věci tak nějak víc chlapsky, vědátorsky, jestli to tak můžu říct. Na mě je to příliš teorie, málo praxe, ale jak říkám, někomu by mohl sednout mnohem víc. 

BONUS:



Tato slečna studuje humánní medicínu a určitě se bude líbit těm, co jsou na tom stejně. Já opět úplně jejím videím nepropadla, ale chápu, proč ostatní ano. Strašně zajímavý je právě její druhý kanál TheStrive Studies, kde točí videa v reálném čase, jak se sama učí, což může být pro některé prokrastinátory velmi dobrá motivace, že si video pustí a budou se "učit s ní". 


Moc doufám, že alespoň jeden kanál vás zaujal a že se k němu někdy vrátíte, protože upřímně věřím, že má smysl se učit o učení. :) Tím jsem se zabývala i v posledním článku "Co by se ve škole mělo učit", takže pokud chcete, můžete mrknout i na ten. 

Mějte se krásně a učte se chytře! 

:)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš čas. :)