Okénka do minulosti

středa 6. srpna 2014
...ANEB JAK JSEM SI NECHALA VYVOLAT FOTKY



Vždy jsem tak trochu patřila mezi sběratele a i když u mě nenajdete žádné poštovní známky, herbáře ani prázdné flašky od alkoholu, stále se mezi ně řadím. Jsem vzpomínkový sběratel, žádný originální, ale nejspíš jako každý druhý.
Moje sbírka se skládá z obalů od žvejkaček, vstupenek na plesy, střepů od jednoho světlého ležáku a víček od CocaColy, kdy jedna pet láhev obsahovala více rumu, než bylo na náš věk vhodné. Jsem sběratel, který si u spousty věcí už ani nevzpomene, kde je vlastně vzal, ale je věrný svému minulému já a nikdy nic nevyhodí....a nikdy, nikdy by tu krabici nenazval bordelem nebo odpadem (i když to jsou jen krabice smetí).
Jsem sběratel, který na věci rád šahá, rád si je prohlíží a díky doteku se přenese do minulosti, například do dne, kdy jsem dostala tenhle naprosto úděsný náramek od své nejlepší kamarádky, která vlastně už není moje nejlepší kamarádka....a do spousty jiných dalších dnů, které mi dnes čarují infantilní úsměv na tváři a plní mě nostalgií.

A přesně proto se už dále nemůžu dívat na všechny fotky v počítači. Dělám to několik let, mačkám šipku doprava a pozoruju ten stroj, jak se na něm míhají obrázky a už mi to prostě nestačí. Je čas odlehčit peněženku, zaplnit místo v pokoji a doplnit prázdné kapsičky ve fotoalbu.

Tak jsem hledala nejlevnější a nejpohodlnější cestu, jak vyvolat svoje vzpomínky, svojí inspiraci a dát jí 3D podobu. Zda jsem našla i tu nejkvalitnější cestu, se dozvíte v tomto článku.


Vybrala jsem si tento portál a doufala v to nejlepší. Nabízí vyvolání fotek klasických formátů, velkoformátové fotografie, fotografie na plátno a mnoho dalších foto dárků apod. Můžete si vybrat ze dvou možností zpracování objednávky - automatické či ruční zpracování. Při automatickém zpracování pouze fotky nahrajete, určíte rozměr, jaký papír chcete a zda chcete okraje. Ruční zpracování vám zajistí větší kvalitu, upravení barvy, jasu atd., ale připlatíte si korunu ke každé fotce.


Základní plus jsou určitě ceny. Za formát 9x13 zaplatíte 2,95 Kč, ale při 120 kusech jenom 1,95 Kč, což pro mě byl ten nejdůležitější důvod k výběru tohoto webu. Při formátu 10x15 si sice lehce připlatíte, ale stále to ujde - za jeden kus 3,95 Kč, při 120 kusech 2,95 Kč.

Další plus je doprava. Vyřízení objednávky je velmi rychlé a to i při velkém počtu fotografií. Navíc při objednávce nad 700 Kč je doprava zdarma a budete platit max za dobírečné.

Za vyřízení objednávky se platí 39 Kč.

Proto se stoprocentně vyplatí zainvestovat a nahrát opravdu větší počet fotek!

Já zařizovala objednávku nejen pro sebe, ale i pro svou tetu a nevlastní mamku, takže cenově se mi to stoprocentně vyplatilo.


Velké mínus pro mě bylo ale nahrávání a úprava fotek. Samotné nahrání netrvalo příliš dlouho, i přesto, že většina fotografií byly pořízeny kvalitním fotoaparátem, ale je tam jeden velký nedostatek. Při úpravě (což znamená formát, papír lesk/mat a okraje fotky ořez/okraje) se vám zobrazí tabulka, kde můžete nastavit údaje pro všechny fotky, pokud ale chcete některé fotky v jiném formátu, na jiném papíře apod., musíte to u každé fotky nastavit jednotlivě. Věřte mi, že když musíte nastavovat přes 120 fotek na jiný formát a než se načte jedno nastavení, trvá to třeba 2 minuty, tak si za chviličku budete rvát vlasy...obzvlášť když táhne na jednu hodinu ráno a vy už skoro spíte. A to se pán dozvěděl i v objednávce.


Tady doporučuju trpělivost!

V neděli jsem tam fotky poslala, v pondělí mi přišel e-mail, že se objednávka zpracovává, a dnes je středa a fotky mám doma. Pán se mi snažil v pondělí dovolat, ale až v úterý jsem s ním mluvila. Šlo o okraje fotografií, protože některé fotky jsem nahrála v jiném formátu (třeba čtverec) a bylo nutné, aby se jim udělaly okraje. Takže pán vám zavolá, pokud se mu nebude něco zdát a nenechá jen tak ustříhnout hlavu kvůli vaší chybě. Což je plus.



Fotky dorazily v pořádku a pokud byla už zpočátku fotografie kvalitně pořízena, je kvalita vidět i na fotce. Jediný, co mě mrzí, jsou ty okraje a že se mi očividně někde zapomněly nahrát dva obrázky a já si to na konci nepohlídala. Přese všechno jsem ale spokojená! :)









Chcete si taky nechat vyvolat fotky a zdá se vám, že můžete zmíněnému webu věřit? Pokud ano, stačí kliknout sem.

A kdy jste si nechali vyvolat fotky vy? 

2 komentáře:

  1. páni, to vypadá skvěle, něco takové jsem chtěla udělat, ale všude mi to přišlo drahé:) Vypadá to skvěle!:)

    http://purplepineap.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem tě motivovala :) Určitě dej vědět, jestli si tam necháš taky něco vyvolat :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas. :)