Bez čeho se v práci neobejdu

úterý 8. prosince 2020

Dnes bych vám ráda ukázala pár věcí, které v práci každý den využívám a které mi dělají radost. Možná si všimnete, že nejsem fanoušek zvířátkovských halen, že nevlastním Littmanna a že to možná vypadá, jako když jsem vybrala strace hnízdo. 

Jsem toho názoru, že i když jsme veterináři a denně ze sebe smýváme stříkance z análních žlázek, zvratky, krev a jiné tělesné tekutiny, neznamená to, že bychom to měli se svým vzhledem kompletně vzdát. Přiznávám, od doby, co nosíme respirátory, se každý den maluji méně a méně, ale i tak věřím, že jak se prezentujeme klientům, je důležité. Nicméně nehledím jen na estetiku, ale i na funkčnost! 

Pojďme se teda podívat na věci, díky kterým je práce v ordinaci jednodušší. 

Fonendoskop

Fonendoskop od MDF jsem měla na své vision board už asi dva roky předtím, nežli jsem vůbec dokončila školu. Ono prakticky všechno, co má růžové zlato si mě dokáže získat, ale taky jsem nevěřila všemu, co se třpytí. Když si totiž koupíte jiný fonenďák než je Littmann, tak věřte, že budete trochu vybočovat. Když jsem ale zjistila, že i u nás je MDF dobře dostupný, (třeba tady na Infinite MedStyle - P.S.: haloo, pojďme udělat spolupráci) a že i značka MDF má dlouholetou tradici, začala jsem si hledat víc informací. Zjistila jsem třeba, že ho využívá i organizace jako je Unicef, že mají celoživotní záruku a servis a že ho používají i některé veterinářky, které sleduji na instagramu. A právě ty mě nakonec přesvědčily, že k promocím si chci přát právě tento fonendoskop. Vzhledem k tomu, že přítel má Littmanna, můžu je i srovnat a na poslech mi přijdou naprosto vyrovnané. Zkrátka, pá, pá, můj milý Henry Scheine :D

Pokud byste rádi článek s podrobnějším srovnáním MDF vs. Littmann, napište mi!

Hodinky

Hodinkám jsem se dlouho bránila, ale na školní JIPce jsem zjistila, že měření triasu s mobilem je prostě strašně nešikovný. A i když v práci neměřím trias u každého zvířete, které mi projde rukama, hodinky jsou prostě mnohem víc praktický, nežli mobil. No a jelikož i hodinky měly být dárkem k promocím, vybrala jsem si rose gold hodinky od britské značky Olivia Burton, kterou jsem se nechala poblouznit už před lety. 

Kalkulačka

Možná se zprvu zdá, že mobil vám stačí na všechno, dokud fakt nespěcháte a potřebujete si rychle vypočítat dávku. Nejdřív blbě zadáte heslo, potom se musíte proklikat stránkama s aplikacema, mobil se zasekne a tak dále a tak dále. Není nad malou kalkulačku, která se vejde do kapsy a na který si dávku spočítáte HNED. 

Zápisník dávek

Tenhle notýsek byl v prvním měsíci moje největší záchrana. Koukala jsem do něho vážně často. I teď, když si spoustu léků pamatuju, občas je prostě rychlejší nalistovat daný lék a pro jistotu se podívat. Navíc se opět vejde do kapsy. Jo a úplně přelomový bylo, když jsem si dávky seřadila do kategorií a označila je lepítkama!

Mobil

Předešlé tři věci by mobil zvládl jako nic a přesto ho k těm účelům nepoužívám. Neznamená to ale, že ho nepoužívám vůbec, pořád je nedílnou součástí pracovního dne. Především s ním fotím - například krve z analyzátoru, které ukazuji majitelům a vysvětluji, co dané výsledky znamenají. Dále ale taky dokumentuji proces hojení ran (teď mám v galerii třeba absces želvy). Hojně využívám samozřejmě i mobil pracovní, díky kterému se spojím s majiteli, s laboratořemi a primárně se svou šéfovou, když potřebuji konzultovat pacienta. 

Lékařské oblečení

Zde by člověk mohl říct, že jsem tak trochu fancy. Na to, co v práci nosím, jsem totiž dost náročná. Na prvních cvikách ve škole jsem začínala na klasických plátěných bílých kalhotách a nějakém tričku. Brzo jsem zjistila, že bílá barva je ve veterině opravdu hodně nepraktická a nehodlám strávit u pračky mládí. Taky mě ale nikdy nelákaly všechny ty pejskový a kočičí haleny, protože ani v civilu se neoblíkám nějak extravagantně a vzorově. Popravdě mě i hodně ovlivnila fáze obsesivního sledování seriálu Grey's Anatomy, takže můj první set byl bledě modrý, abych se mohla cítit jako Meredith. Z dostupných značek v České republice mě už od začátku oslovila především Cherokee Uniforms a vlastně všechny sety mám z této značky. Postupem času mi ale začalo záležet i na materiálech a když jsem objevila kolekci Statement, tak jsem se prostě zamilovala. Každá koruna na tomto oblečení je dle mého názoru dobře utracená, protože příjemnější materiál si neumím představit. Vzhledem k tomu, že se potím jako starej futbalista, tak ten klasický "plátěný" tvrdý materiál mi moc nevyhovuje, a proto je tahle kolekce naprosto úžasná! Běda vám, jestli mi to teď všechno vyprodáte, jinak budu muset kupovat z Amazonu a zaplatím dvojnásob kvůli poštovnýmu :D 

Jo a můj sen je si pořídit nějaké kousky od americké značky Jaanuu, takže až někdo poletíte do USA, dejte mi vědět, protože do Čech zatím zboží neposílají. 

zdroj: cherokeeuniforms.com

To-do list

Jak a proč jsou pro mě důležitý v práci to-do listy, vám chci popsat především v článku, kde shrnu tipy pro nástup do práce. Už teď vám ale prozradím, že je to pro mě nezbytná nutnost, bez který bych na hoodně věcí zapomněla. 


Pro dnešek je to všechno, ale nápadů na veterinární články mám spoustu - co byste si přáli vy? Zajímal by vás více ten fonendoskop? Nebo oblečení? Co třeba komunikační tipy? Nebo vy, co s veterinou nemáte nic společného a jen jste sem zabrouzdali, co by vás z veterinárního prostředí zajímalo?

Mějte se krásně. 

:)

4 komentáře:

  1. Díky za další skvělý článek :)
    Na článek o tipech pro nástup do práce se opravdu moc těším, je to jedna z věcí, co mě momentálně jako šesťáka děsí... především to, kolik věcí nevím, neumím a snad ani nemám šanci nacpat do svojí hlavy...
    A komunikační tipy bych si taky přečetla moc ráda :)
    Díky a hodně zdaru v práci i jinde :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc moc děkuju! :) Jsem strašně ráda, že jsou články užitečné. Především na vás, šesťáky, myslím, když vymýšlím nápady, co dalšího psát. Protože já se bála úplně stejně! Klidně mi můžeš napsat mail nebo se mi ozvat na instagramu, až toho strachu bude příliš :) Ale neboj, to dáš!

      Vymazat
  2. Ahoj, jsem tady na blogu poprvé, takže nevím jestli už takový článek nemáš napsaný. Ale možná by byly zajímavé zkušenosti s nezvladatelnými zvířátky na veterině, jak to zvládáte. Např. u psů se trénuje dobrovolné ošetření, jestli jste se s tím v praxi setkali a zda to funguje a podobně. :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš čas. :)