Jak na interiér v akváriu nebo teráriu

středa 15. dubna 2020

Interiér v akváriu? Možná si říkáte, co je to za scifi. Ale ono fakt existují lidi, jejichž koníčkem je tvoření překrásných scenérií pod vodou. Jak říká můj nevlastní taťka, on má ryby v akváriu jen jako doplněk. :D 

A jelikož my s přítelem maličkato fušujeme do terárií, rozhodli jsme se tyhle koníčky spojit v rámci spolupráce s firmou Invital, kterou najdete na webu rostlinna-akvaria.cz.


Plán jsme si rozložili na tři etapy:

  1. Akvárium
  2. Terárium pro mnohonožky
  3. Terárium pro Rachabu (čti pro sklípkana)
Nejvíce šperkování jsme chtěli udělat v teráriu pro mnohonožky, chyběla nám tam totiž zeleň, no a již z dřívějšího nákupu u Invitalu jsem věděla, že co se týče rostlinek nemůžu sáhnout vedle. 


Nákup se tedy skládal z těchto položek:

Akvárium: 

Terárium pro mnohonožky:
- kokosová podestýlka (zbytek se využil i pro sklípkana)


Možná máte pochybnosti k nákupu vodních rostlin přes internet, ale z mých zkušeností se není čeho bát. Na webu se vám jasně ukáže datum, kdy vám balíček doručí, takže zkrátka objednáte tehdy, kdy víte, že si budete moci balíček vyzvednout. Rostlinky navíc dorazí v pytlících, kde se jim drží vlhkost a jsou posazeny v košíčkách se savou vatou. Z těch je potřeba je před zasazením do akvária vyndat. 



Existují různé metody sazení vodních rostlin, které také budou záležet i právě na samotném druhu rostliny. Některé volně plavou na hladině, některé můžete vsadit přímo do substrátu, některé se dají pomoci vlasce a matice přivázat ke kořenům. 
Mnohonožkám jsme chtěli celé terárium především vyčistit a komplet vyměnit substrát, protože z velké části právě tím se mnohonožky živí a po čase si to tam prostě komplet zahovní. 

Zde bych si možná dovolila odbočit a povědět vám důvod, proč vůbec tyhle černé "červy" doma máme. Jednou takhle v sobotu se Dávidko probudil a oznámil mi, že si hrozně moc chce koupit mnohonožky. Já samozřejmě po vygooglení toho, co to proboha je, jsem velice hlasitě odporovala. Vzhledem k tomu že jsem ale velmi tolerantní, báječná a milující přítelkyně (:D) jsme už večer jeli do Hornbachu pro výbavičku pro mnohonožky. Za pár dní jsme si taky busem skrze Brno trajdili se čtyřma těhle píďalkama. Dávid si to maloval náramně - hrozně moc na tom totiž vyděláme víš, oni se nám jako budou množit, my to budem prodávat na burze a ještě z nich budeme mít tolik radosti! Že prej to ale bude dost dlouho trvat, než se nám začnou množit, že si jako musejí zvyknout na prostředí a tak. 
...
Po pěti minutách, co jsme je strčili do akvárka už jsme byli svědky milostného aktu. "To si děláš p*del Dávidko? Jako kolik vlastně kladou vajíček?" Strýček Google vyhodil číslo 500-1000. No ve mně by se krve nedořezali. :D 

Bohužel po týdnech našeho mnohonožkování nám zrovna ta jediná samička uhynula. Takže asi tak. K tomu vydělávání.  


Jenže to už jsem je samozřejmě měla ráda, takže žádný zanedbávání je u nás samozřejmě nečekalo. Proto jsme se pustili do předělávky, protože jak sami můžete vidět, vrstva substrátu byla úplně nizoučká.  


Kokosovou podestýlku jsem na noc nechala namočit do kýble a druhý den jsem ji (pravděpodobně dost neefektivním způsobem) vymačkala do druhého kýble. Vodu nevylejvat! Na konci článku se dozvíte, na co jsem ji použila ;) Kokos jsme smíchali potom s deseti litry rašeliny a základ jsme měli hotový. 

Pro úplný vyšperkování jsme substrát promíchali i s trochou vápníku a potom konečně to zasazování rostlinek. Popravdě to vůbec nebyla sázka na jistotu. Zaprvý je hrozně těžký na netu dohledat informace o rostlinách vhodných pro mnohonožky - ne ani tak kvůli tomu, že by se otrávily, ale že by je mohly v klídku celý sežrat. Zadruhý jsme si nebyli jistý, který rostliny se budou zrovna do tohoto terária hodit. Mnohonožky by měly mít vlhkost spíš vyšší než nižší, ale úplný tropy bych asi zrovna nevolila. 

Naštěstí na Invitalu mají celou kategorii rostlin vhodných i do terárií, takže jsem prostě vybrala zrovna pár těch, co byly skladem, a modlila se, že nechcípnou. 

poznámka ze současnosti: ta zebrovaná travička to úplně nedává, ale zatím nechcípla úplně :D
Zbývalo už jen posadit tam teploměr a vlhkoměr v jednom, pohrát si s větvemi a listím, zadekórovat tam misky na vodu a krmení (většinou zelenina)...no a pustit tam mnohonožky!




A teď vám tedy prozradím, co jsem udělala s vodou z podestýlky - no přeci hnojivo! Všechny ty super věci, co se dostaly z podestýlky do vody, by bylo škoda jen tak vylít do záchoda, takže si na nich smlsly moje pokojovky. :) 
A tady tedy závěrečný pohled na terárium pro mnohonožky. :)


Na Rachabu, naší protivnou sklípkanici Grammostolu roseu, jsme nezapomněli a část kokosový podestýlky jsme jí ponechali. Opět to smíchali s rašelinou a lépe tam zaranžovali fitonii, kterou necháváme v květináčku, protože jsme nechtěli, aby se při zalévání dostala voda všude. To totiž Rachaba vrcholně nesnáší. 



Závěrem bych chtěla dodat, že obzvlášť v týhle divný době pandemie je dle mýho důležitý: 

a) podporovat podniky a značky, který máte rádi, aby to ta ekonomika alespoň trochu přežila
b) věnovat se koníčkům, na který jste dřív neměli čas

Já jsem s Invitalem fakt spokojená, protože je to vše pečlivě balený tak, že rostlinky na pohodičku přežijou a hlavně se tam můžete spolehnout na ty data doručení (před koronou to alespoň platilo 100%). 

A co mě zajímá - máte doma akvárko nebo terárko? A s čím?

Mějte se krásně a ve zdraví! 

:)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš čas. :)