Čokoládové sušenky (by Tanya Burr)

neděle 5. dubna 2015

Hoho, to jste nečekali, co? Aneta peče! :D
Jelikož v Brně nemáme troubu, jsem doma přešťastná, když můžu sníst cokoliv pečeného. Tento víkend jsem navíc královnou našeho domova a kuchyň mám celou pro sebe, takže jsem se rozhodla upéct sušenky, o kterých jsem snila od doby, co jsem je viděla ve videu u youtuberky Tanyy Burr

Po Vánocích jsem si i pořídila její nově vydanou knížku Love, Tanya, kde je její recept podán i v písemné podobě. Zčekovala jsem tedy naše čokoládové zásoby, spokojila se s čokoládou na vaření a pár kousky velikonočního zajíce a pustila se do toho. 

Byla to kontrola nejen mých kulinářských schopností ale i tohoto opěvovaného receptu. 

P.S.: Omluvte kvalitu fotek, bylo to spontánně focené mobilem.



Podle receptu budete potřebovat:

  • 200g másla (použila jsem Heru)
  • 300g krupicového cukru
  • jedno velké vejce
  • 325g "self-raising flour" - v Anglii je to mouka, která už obsahuje kypřící prášek - poměrově to vychází na 110g hladké mouky 1 lžička kypřícího prášku a půl lžičky soli - na váhu jsem tedy dala tři lžičky kypřícího prášku (celý pytlíček) a větší lžičku soli a dovážila to moukou na 325g
  • sklenice mléka - použít dle potřeby (já ho nepotřebovala)
  • 200g bílé čokolády
  • 200g mléčné čokolády



Jen tak mimochodem 200g čokolády je hrozně moc, jsou to dva balíčky čokolády na vaření, takže si neumím představit, že do originálního receptu máte dát čtyři takové balíčky. Já měla pouze dva + různé zbytečky, co jsem doma našla (poslední merci čokoládka, kus velikonočního zajíčka apod.). Musím říct, že čokoládové je to opravdu dost, takže se nebojte tu nálož trochu zmenšit, ovšem je fakt, že mezi čokoládou na vaření a takovou Milkou je celkem rozdíl. 




Nejdříve si nastavte troubu na 200°C a teprve potom můžete šoupnout do větší mísy máslo - pro vaše ušetření nervů počkejte, až změkne, k němu dále přisypete cukr a budete se snažit to jakýmkoliv způsobem smíchat. Možnosti jsou různé, jak jsem sama vyzkoušela - obyčejná lžíce, stěračka (nedoporučuji) nebo šlehač (pravděpodobně nejlepší varianta, ale pozor, kdo nenosí brýle, může mu skončit máslo v oku). 



Na řadu přichází vejce. Pokud doma nemáte slípky a kupujete ty šunty z Pennáče, dejte tam radši dvě. Vaše rozšlehaná chlouba by mě vypadat nějak takto: 




Ošemetná část vás čeká s moukou. Moc vás prosím, přidávejte ji tam postupně, nechcete přece skončit s čerstvě obílenou zdí (hm, nebo jo?). Tip: Šlehejte spíše na menší rychlosti, těsto je celkem tuhé a odskakuje v kusech všude možně. 



Nakonec skončíte s tuhým mazlavým těstem, které bude vypadat trochu jako popcorn. 



Konečně něco zábavnějšího! Je čas přidat čokoládu. Rozlámejte na kousky vámi zvolenou čokoládu a snažte se ji rovnoměrně promíchat do celého těsta - nejlepší bude, když použijete vlastní ruce a trochu se u toho zamažete (neolizovat, je to samé máslo! :D). Potom se můžete (musíte) pokusit o vytvoření samotných sušenek, respektive kuliček o přiměřené velikosti. Přiměřeně, přiměřeně. U mě to byla taková menší dlaň, ale moje ruce jsou pravděpodobně stejně velký jako hobitího mimina, takže bych to nebrala jako dobrý instrukce. 



Celkově se mi jich podařilo udělat osm. Potom je stačí strčit do předehřáté trouby a nechat péct. A tady byl ten zlom. Podle receptu je tam máte nechat maximálně 12 minut, nejlépe 10, no...já je vyndala asi po pětadvaceti minutkách. Neříkám, že to byla úplně nejlepší volba, protože druhý plech jsem tam nechala ještě o něco déle a připálila jsem je, ale přísahám, že po 10 minutách byly ještě celý bílý a vůbec nevypadaly jako ty od Tanyy. 


Nakonec uděláte nějakou pěknou instagramovku, přidáte #bakingwithtanyaburr a čekáte, až si vás Tanya všimne. :D 



Mám ale pár připomínek k tomu, jak chutnaly, abych pravdu řekla, čekala jsem mnohem lepší foodgasmy. Ty sušenky jsou neuvěřitelně sladký, ale jakože neuvěřitelně! Doporučovala bych zmenšit dávku cukru minimálně o 50-100g. Jinak hádám, že Milka by byla nakonec asi vhodnější a chutnější variantou, ale určitě nic nezkazíte ani tou na vaření. Čas pečení budete muset odhadnout sami, koukněte na její video, prozkoumejte, v jakém stavu jsem je vyndala já a potom sami zkuste, jak dlouho je stačí péct. Určitě tam hraje velkou roli jejich odstátí, nechte je vychladnout alespoň na půl hodiny a teprve potom ochutnávejte, těsto se během té půlhodiny ještě jakoby "formuje". 

Napište mi, jak se vám sušenky povedly nebo mi nechte obrázek na facebookové stránce blogu. Snad vám bude chutnat! :)
Mějte se krásně a oslaďte si život! 

:)



2 komentáře:

  1. Dostala jsem takovou pidi troubu. O trochu menší jak mikrovlnka.
    Na občasné upečení to byl dokonalý stoj. :)
    Fotku sušenek postnu asi kolem víkednu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jsi prostě úžasná čtenářka! :) Těším se na tvoje fotky!

      Vymazat

Děkuji za Váš čas. :)